«Χρωστάµε σε αυτήν πόλη, για κάθε κτήριο που σηκώνουµε, το κοµµάτι πράσινο που της κλέψαµε»

Αυστριακός αρχιτέκτονας Hundertwasser.

27 Φεβρουαρίου, 2009

Τους πάντες επηρεάζει και η τσιμεντοποίηση των τελευταίων εναπομεινάντων μεγάλων χώρων της περιοχής Αμαρουσίου.

«Αφού χτίσουν τα πάντα, οι εργολάβοι θα εισβάλλουν και στα ολίγιστα δάση που θα έχουν γλυτώσει. Με πρόσχημα τον λαό και την ανάγκη του για πράσινο, αναψυχή, κλπ. Όπως συμβαίνει σήμερα στο καμμένο και μπαζωμένο επί Τζανίκου Κτήμα Καρέλλα που αντί να αποκατασταθεί στην προτέρα του κατάσταση, δηλ., κτήμα, όπως έχει ορίσει το δικαστήριο, στρώνεται και «εξοπλίζεται» με εξέδρες για προεκλογικά Κούλουμα. Καλές απόκρηες και βοήθειά μας.... Προς ανοικοδόμησιν το Δάσος του Αμαλιείου Κίνδυνος τσιμέντου ΚΑΙ για το εναπομένον δάσος του Αμαλιείου, επί της Λεωφόρου Κηφισίας, απέναντι από το Δάσος Συγγρού, μετά από πρόσφατη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου. Ένσταση από τους Φίλους Δάσους Συγγρού και άλλους συλλόγους και φορείς.» Διαβάστε περισσότερα για τον τελευταίο αστικό πνεύμονα του Λεκανοπεδίου, που επί σειρά ετών οι Δήμαρχοι ακονίζουν τα δόντια τους για να ροκανίσουν, στο www.dasosygrou.gr

18 Φεβρουαρίου, 2009

Θετική ενέργεια η άμεση ανταπόκριση - απάντηση από τον Δήμο

Αναδημοσιεύουμε με χαρά την ακόλουθη επιστολή του Δήμου μας, σχετικά με το "κυκλοφοριακό" πρόβλημα της πόλης και τα χθεσινά σχόλια μου στο blog...να υπενθυμίσω ότι υπήρξαν και σχόλια στις 3-12-08...τότε δυστυχώς χωρίς κάποια ανταπόκριση γραπτή η/και προφορική από την δημοτική αρχή...

Γιατί είμαστε από αυτούς που πιστεύουν ότι,
Η ενημέρωση των πολιτών κάνει καλό στην υγεία...τόσο των ιδίων όσο και των αρμοδίων θεσμών (κυρίως)....
ΦΧ

Αγαπητοί φίλοι της Επιτροπής,

Ευχαριστούμε για την προβολή της αφίσας για τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο blog.

Ορισμένες σκέψεις σχετικά με τα σχόλια του Φ.Χ.

1. Η υπόθεση αυτή ξεκίνησε με ενέργειες του Δήμου προς το ΥΠΕΧΩΔΕ, Υπουργείο Εσωτερικών, Τροχαία, εταιρία εκμετάλλευσης της Εθνικής Οδού κλπ από τις 15 Απριλίου 2008. Επίσης, με ενημέρωση των βουλευτών της Αττικής όλων των κομμάτων, των τοπικών ΜΜΕ, με συνέντευξη του Δημάρχου στην τηλεόραση του ΑΝΤΕΝΝΑ και στο ΕΘΝΟΣ της Κυριακής, επιστολή του Δημάρχου πόρτα-πόρτα στους δημότες, συνεχείς αναρτήσεις στην Ιστοσελίδα του Δήμου. Στις παρεμβάσεις μας αυτές, όλο αυτό τον ενάμισυ χρόνο, υποδεικνύαμε σαν μια πιθανή λύση τη μεταφορά των διοδίων στη Μαλακάσα. Δεν υπήρξε καμιά απόκριση.

2. Στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης στη Βουλή, οι απαντήσεις του υφυπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλου διαβεβαίωναν ότι, πριν την οποιαδήποτε απόφαση, θα υπάρξει διαβούλευση με τις τοπικές δημοτικές αρχές. Στις αρχές Φεβρουαρίου 2009, ΥΠΕΧΩΔΕ και εταιρία μας κοινοποίησαν την απόφαση για έναρξη των εργασιών κατασκευής διοδίων στη Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο και στην είσοδο από την ΕΟ και στην έξοδο προς Αθήνα. Καθώς και την απόφαση όσοι κάτοικοι του Αγ. Στεφάνου και των γύρο Δήμων δεν θέλουν να καταβάλουν διόδια, θα κινούνται μόνο από τον παράδρομο.

3. Συγκαλέσαμε, λοιπόν, τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις 11 Μαρτίου. Έγκαιρα, είχαμε τονίσει στους αρμόδιους ότι, δεν πρόκειται να δεχτούμε τετελεσμένα γεγονότα. Αυτό είναι αμετάκλητο με ό,τι σημαίνει.

4. Ο Δήμος έχει συγκεκριμένες προτάσεις και έχει προχωρήσει σε σειρά πρωτοβουλιών, προχωρά και σε άλλες για τη ματαίωση αυτών των σχεδίων. Πριν τη συγκέντρωση όπου θα συζητηθούν τα πάντα, συγκεκριμένα την άλλη εβδομάδα συγκαλούμε συσκέψεις με τις δημοτικές παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο, συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και σύσκεψη με τους συλλόγους και φορείς της πόλης μας προκειμένου να ακουστούν και κατατεθούν όλες οι απόψεις και προτάσεις.

5. Στη συγκέντρωση, ο Δήμος θα προσέλθει με συγκεκριμένες προτάσεις για το πρόβλημα αλλά και την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, που πρέπει να προσλάβουν, κατά τη γνώμη μας, διαδημοτικό χαρακτήρα. Η συγκέντρωση της 11ης Μαρτίου είναι η απαρχή μόνο.


Με εκτίμηση
Παναγιώτης Σταθόπουλος
Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων, Τύπου & Ενημέρωσης
press@agstefanos.gr

17 Φεβρουαρίου, 2009

Επιτέλους δράση;



Πριν από λίγες ώρες έφθασε στο "ταχυδρομείο" μου η ανακοίνωση του Γραφείου τύπου και δημοσίων σχέσεων του Δήμου μας για την συγκέντρωση διαμαρτυρίας.....


επί του πιεστηρίου λοιπόν....τα πρώτα σχόλια


1. πρόοδος : η συνέλευση ενημέρωσης των κατοίκων όπως είχε προαναγγελθεί στην προηγούμενη ανακοίνωση του Δήμου "...ο Δήμος μας θα συγκαλέσει Συνέλευση των κατοίκων για την ενημέρωση τους πάνω στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε..." έγινε τώρα "συγκέντρωση διαμαρτυρίας"


2. εξέλιξη : από το αίτημα "....Ο Δήμος Αγ. Στεφάνου επιμένει σταθερά στη θέση του για την ανάγκη, πριν από οποιαδήποτε ρύθμιση που μας αφορά, να προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση, ώστε να διευκρινισθούν πλήρως οι δυνατότητες εναλλακτικής λύσης μη καταβολής διοδίων από τους δημότες μας, χωρίς να υπάρξει περαιτέρω κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη του Αγ. Στεφάνου αλλά και των γειτονικών πόλεων...." φθάσαμε στο σύνθημα " εκφράζουμε την αντίθεση μας στα σχέδια για τις σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις και τα διόδια στον κόμβο του Αγ. Στεφάνου".


Δηλαδή; έγινε διαβούλευση με το ΥΠΕΧΩΔΕ , ενημερώθηκε υπεύθυνα ο Δήμος για τα σχέδια της Κυβέρνησης , δεν έγιναν δεκτές οι δικές του απόψεις - προτάσεις και δεν εκδηλώθηκε κάποια προθυμία συνεργασίας και προσαρμογής από την Πολιτική ηγεσία;


Περιμένουμε τις εξηγήσεις σας....προβάλετε δε επιτέλους τις θέσεις του Δήμου ( παρόλο που και εσείς δεν διαβουλευθήκατε με τους τοπικούς φορείς και τους πολίτες )...δεν αρκεί να λέτε μόνο όχι σε κάτι (σχέδια) που ακόμη δεν είχαμε την τιμή να μας πείτε τι ακριβώς είναι ...


Ετσι και αλλιώς.....

Μακάρι να μπείτε μπροστά και αγωνιστικά η πόλη να "ανασάνει" από τα "κυκλοφοριακά" προβλήματα που δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική αδιαφορίας και παράδοσης μας στις εταιρείες διοδίων......

ΦΧ

16 Φεβρουαρίου, 2009

Η σκανδαλώδης υπόθεση «Τεχνόπολις-Ακρόπολις» για τον Δρυμό της Πάρνηθας


Τον Ιανουάριο του 2004 οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής με έκπληξη πληροφορήθηκαν από τον ημερήσιο Τύπο ότι οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ & ανάπτυξης προώθησαν σε νομοσχέδιο τροπολογία, που ψηφίστηκε από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, με την οποία νομοθετούσαν την χωροθέτηση «Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας» (με το όνομα «Τεχνόπολις-Ακρόπολις» στον Ορεινό Όγκο της Πάρνηθας.
Η υποψήφια θέση βρίσκεται περίπου 25χλμ. βορειοανατολικά της Αθήνας, στη βόρεια πλευρά της εθνικής οδού, όπου η περιοχή, από τη Μελέτη Προστασίας Ορεινού Όγκου Πάρνηθας έχει ενταχθεί στην Α’ ζώνη. Παρόλα αυτά, ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, αποδεχόμενος την πρόταση των επενδυτών, προχώρησε σε αλλαγή χρήσης και αποχαρακτηρισμό της περιοχής. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στους «ενδιαφερόμενους» (δηλαδή μεσίτες!!!) να χτίσουν 160.000m2 μέσα στο δάσος, με παράλληλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση της Ε.Ο. και του ήδη υπερκορεσμένου κόμβου Αγ. Στεφάνου με 10.000 επιπλέον αυτοκίνητα ημερησίως. Κατάφεραν να αποχαρακτηρίσουν τα περισσότερα στρέμματα του δάσους, προκειμένου με την κάλυψη (των «Νέων Τεχνολογιών») να αγοράσουν φθηνή γη και να κερδίσουν μεγάλες υπεραξίες σε βάρος του φυσικού περιβάλλοντος. Η κινητοποίηση των κατοίκων και των φορέων (2004) κατάφερε να εμποδίσει την πραγματοποίηση του σχεδίου. Παράλληλα, το καλοκαίρι του 2006, το ΣτΕ δικαίωσε τους διαμαρτυρόμενους.
Παρά τα παραπάνω και ύστερα από τον αφανισμό χιλιάδων στρεμμάτων δάσους από τις πυρκαγιές του 2007, ο κ. Σουφλιάς επανήλθε και το θερινό τμήμα της Ολομέλειας του ΣτΕ άνοιξε το δρόμο για την πραγματοποίηση του σκοπού των μετόχων της Τεχνόπολις-Ακρόπολις. Η δημοσίευση του σχετικού προεδρικού διατάγματος έγινε στο ΦΕΚ 619Δ/19-12-2008.
  • Δε θα επιτρέψουμε τη δημιουργία Βιομηχανικης και Επιχειρηματικής Περιοχής (ΒΕΠΕ) μέσα σε δασική περιοχή. Υπάρχει χωροθετημένη περιοχή για το σκοπό αυτό.
  • Δε θα επιτρέψουμε να κοπή ούτε ένα δέντρο σε μία περιοχή που είναι χαρακτηρισμένη Ειδική Περιοχή Ορνιθοπανίδας (Νο.Χαρακτ.: GR3000001).
  • Δε θα επιτρέψουμε να μολυνθεί ο υδροφόρος ορίζοντας και η Λίμνη του Μαραθώνα, από όπου υδρεύεται η Αθήνα και πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου.
  • Δε θα επιτρέψουμε να χτιστούν 160.000m2 σε σημείο όπου συναντιέται η Πεντέλη με την Πάρνηθα και αποτελεί το μοναδικό δίαυλο των βόρειων ανέμων προς το Λεκανοπέδιο, βοηθώντας σημαντικά στην απορρύπανση της Αθήνας.
  • Δε θα επιτρέψουμε την καταστροφή του περιβάλλοντος και την επιδείνωση του κυκλοφορικού προβλήματος.
Φτάνει πια!
Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που υποστηρίζουν τα συμφέροντα των επιχειρηματιών, να απολογηθούν στον λαό της πρωτεύουσας για το έγκλημα που πάνε να κάνουν.
Θα παλέψουμε για την ανατροπή αυτού του άθλιου εγχειρήματος.
Η καμένη Πάρνηθα θέλει αναδάσωση και όχι καταστροφή!
(το κείμενο είναι από το Panattiko Δίκτυο Πολιτών)

13 Φεβρουαρίου, 2009

Προσπάθεια περιορισμού κοπής των δέντρων στην Ανατ. Αττική




Tο παρακάτω είναι από δημοσίευμα της εφημερίδας metro 10/2/2009. Φωτογραφίες: η πάνω τραβήχθηκε το 2008 στην Καπιτένεια και η κάτω είναι από τη δημοσίευση metro.
Υπεγράφησαν από 6 δήμους και κοινότητες της Ανατολικής Αττικής τα μνημόνια εφαρμογής της ομόφωνης απόφασης του αρμόδιου Νομαρχιακού Συμβουλίου για τον περιορισμό κοπής δέντρων σε νέες οικοδομές.
Συγκεκριμένα οι δήμαρχοι Άνοιξης, Ι. Νικητόπουλος, Γλυκών Νερών, Γ. Σιώκος, Διονύσου, Σπ. Δαρδαμάνης, και οι πρόεδροι Κοινοτήτων Ανθούσας, Τρ. Κουτσικούρης, Βαρνάβα, Ν. Βούλγαρης, και Ροδόπολης, Χρ. Κλεφτάκης, καθώς και ο νομάρχης Ανατ. Αττικής, Λ. Κουρής, υπέγραψαν τα μνημόνια εφαρμογής για την εισαγωγή νέας διαδικασίας, προκειμένου να δίνονται άδειες κοπής δέντρων από τις πολεοδομικές υπηρεσίες για την ανέγερση οικοδομών σε περιοχές εντός σχεδίου πόλεως.
Η νέα διαδικασία, που θεσμοθετείται στα πλαίσια της προστασίας του περιβάλλοντος και της αρμονικής ένταξης των νέων οικοδομών στο φυσικό ανάγλυφο με την ελάχιστη δυνατή επέμβαση και κοπή δένδρων, προβλέπει τα εξής:
Για την έκδοση άδειας είναι υποχρεωτική η υποβολή βεβαίωσης από τον οικείο δήμο ή κοινότητα, που θα πιστοποιεί τη θέση, τον αριθμό και το είδος των υφιστάμενων δέντρων, όπως αυτά αποτυπώνονται στο τοπογραφικό διάγραμμα της υπό έκδοση άδειας, προκειμένου η αρχιτεκτονική επιτροπή να έχει πλήρη γνώση της πραγματικής κατάστασης για να ασκήσει την αρμοδιότητά της. Για τη σύνδεση των οικοδομών με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας είναι υποχρεωτική η υποβολή και βεβαίωσης από τον οικείο δήμο ή κοινότητα, που θα πιστοποιεί την τήρηση των προβλεπόμενων από την οικοδομική άδεια για την κοπή των δένδρων.
«Κι άλλοι δήμοι»
«Θέλω να ευχαριστήσω τους δήμαρχους και κοινοτάρχες που πρώτοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της νομαρχίας, προκειμένου με το νέο πλαίσιο, που από κοινού δημιουργούμε, να διαφυλάξουμε το φυσικό τοπίο της Ανατολικής Αττικής. Είμαι βέβαιος ότι σύντομα και οι υπόλοιποι δήμοι και κοινότητες θα θελήσουν να μετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια, που μας αφορά όλους», τόνισε ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής, Λεωνίδας Κουρής, μετά την ολοκλήρωση της υπογραφής των έξι πρώτων μνημονίων, που ήδη κοινοποιήθηκαν στις αντίστοιχες πολεοδομικές υπηρεσίες και εφαρμόζονται από τις 6 Φεβρουαρίου. http://www.metrogreece.gr/default.asp?pid=12&la=1&artid=7420&catid=15

«…άντε και στα δικά μας»!
Σε σχετική ερώτησή μας, ο Δήμος Αγ. Στεφάνου απάντησε ότι η Νομαρχία προωθεί τις υπογραφές κατά ομάδες Δήμων. Μας είπε επίσης ότι ο Δήμαρχος του Αγ. Στεφάνου μόλις ενημερώθηκε από τον έγγραφο της Νομαρχίας και θα υπογράψει το μνημόνιο σε «επόμενο γύρο». Επίσης, ετοιμάζει σχετική εισήγηση για το Δημοτικό Συμβούλιο και θα μας ενημερώσει πότε θα υπογράψει.

12 Φεβρουαρίου, 2009

14 μήνες φυλάκιση για την καταστροφή πρασίνου!

Μια είδηση....με πολλούς αποδέκτες!

Φίλοι του περιβάλλοντος, της ποιότητας ζωής και της κοινωνικής αλληλεγγύης στην συμβίωση μας στην πόλη...
..για όσους δεν καταλαβαίνουν, όποιοι δηλαδή εργολάβοι, μεσίτες και ιδιοκτήτες καταστρατηγούν την τοπική νομιμότητα, όποιοι δημοτικοί παράγοντες κλείνουν η κάνουν τα στραβά μάτια, όποιες υπηρεσίες θυμούνται τον ρόλο τους μόνο όταν τους ενοχλήσεις(!) ...
υπάρχει και αυτός ο δρόμος...
...να "τσακίσουμε" με την "νομιμότητα"
το εγωιστικό-αντικοινωνικό-αντιπεριβαλλοντικό και κερδοφόρο τους θράσος.
ΦΧ

Η δημοσίευση :
ΠΟΙΝΗ 14 ΜΗΝΩΝ ΦΥΛΑΚΙΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ «ΜΑΡΙΝΑ ΖΕΑΣ Α.Ε.» ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΜΠΑΡΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ

Σε ποινή φυλάκισης 14 μηνών καταδίκασε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά τους υπεύθυνους της εταιρείας «Μαρίνα Ζέας Α.Ε.» Σταύρο Κυριακούλη και Αγγελο Κόπιτσα για την καταστροφή του πρασίνου της πλατείας του Ναυτικού Μουσείου και την τοποθέτηση εμποδίων (μπάρες εισόδου) που απαγόρευαν την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη Ζέα.
Τα παράνομα έργα ξεκίνησαν παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων και διακόπηκαν μετά από τις μεγάλες κινητοποιήσεις των κατοίκων. Η εταιρεία είχε την πλήρη ανοχή των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου Πειραιά και του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, οι οποίες δεν αντέδρασαν.
Η δίκη πραγματοποιήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου 2009, μετά από μήνυση που είχε καταθέσει τον Φεβρουάριο 2004 εκ μέρους των κατοίκων, ο τότε δημοτικός σύμβουλος και νυν βουλευτής Α’ Πειραιά Θοδωρής Δρίτσας.
Το δήθεν ολυμπιακό έργο της Ζέας δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ χάρη στο τοπικό κίνημα πολιτών που αναπτύχθηκε γύρω από την Επιτροπή Κατοίκων Ζέας.
Σήμερα, η «Μαρίνα Ζέας Α.Ε.» δυστυχώς επανέρχεται επιχειρώντας να εκτελέσει νέες επεκτάσεις προβλητών με στόχο να μετατρέψει το Πασαλιμάνι σε λιμένα κρουαζιερόπλοιων. Η σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της εταιρείας προκάλεσε τον περασμένο Δεκέμβριο την ομόφωνη αντίδραση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Πειραιά, το οποίο και την απέρριψε.

Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του «Παναττικό Δίκτυο Κινημάτων Πόλης και Ενεργών Πολιτών» http://www.panattiko.gr/index.php/component/content/frontpage
Ενημέρωση από το «Λιμάνι της Αγωνίας» κίνηση του Δήμου Πειραιά

11 Φεβρουαρίου, 2009

ενα οφειλόμενο σχόλιο..για μια προοδευτική δημοτική αρχή


Η ανακοίνωση του Δήμου (28.01.09) για το

Κυκλοφοριακό πρόβλημα και σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις στον κόμβο Αγ. Στεφάνου

Εδώ και καιρό, ο Δήμος Αγ. Στεφάνου ανέδειξε το σοβαρό αυτό πρόβλημα για την πόλη μας στο ΥΠΕΧΩΔΕ, στην Τροχαία Κηφισιάς, στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας και της Νομαρχίας, στις εφημερίδες και την τηλεόραση.
Πρόσφατα, έστειλα νέα επιστολή στο ΥΠΕΧΩΔΕ και την εταιρεία ΝΕΑ ΟΔΟΣ, σχετικά με τις σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις για την κατασκευή νέων διοδίων στον κόμβο της Εθνικής Οδού στον Άγ. Στέφανο, όπου ανέφερα τα εξής:
«Μετά και την τελευταία αύξηση της τιμής των διοδίων στο Σταθμό των Αφιδνών, παρατηρείται σοβαρό πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης στον Ανισόπεδο Κόμβο Αγίου Στεφάνου. Το γεγονός αυτό δημιουργεί αξεπέραστα προβλήματα στη λειτουργία της πόλης μας αλλά και γειτονικών πόλεων.
Επειδή, πρόσφατα, είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες για ρυθμίσεις, που σχεδιάζονται και αφορούν την περιοχή μας, χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση με τις τοπικές δημοτικές αρχές, παρακαλούμε για την πλήρη ενημέρωση μας, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να δεχθούμε τετελεσμένα γεγονότα, που θέτουν σε κίνδυνο την πόλη μας.»

Το θέμα ήρθε για συζήτηση και στη Βουλή των Ελλήνων. Απαντώντας ο υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Θεμ. Ξανθόπουλος σε ερωτήσεις βουλευτών, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

«Οι κάτοικοι των περιοχών Καπανδριτίου, Σχηματαρίου, Τραγάνας, Βαρυμπόπης καθώς και του ανισόπεδου κόμβου Αγ. Στεφάνου δικαίως διαμαρτύρονται για τη χρησιμοποίηση των παράπλευρων οδικών δικτύων στις περιοχές των Μετωπικών Σταθμών κυρίως από βαρέα οχήματα με σκοπό αποφυγής καταβολής διοδίων, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τοπικές και μικρού μήκους μετακινήσεις.
Στη Σύμβαση Παραχώρησης καθορίστηκε η προσωρινή διατήρηση τους (των υπαρχόντων Σταθμών Διοδίων, άρα και των Αφιδνών) μέχρι τον Αύγουστο 2009 και ο επαναπροσδιορισμός νέων θέσεων με σκοπό την αναλογική χρέωση στο χρήστη ανά χιλιόμετρο διανυομένου μήκους.
Ειδικότερα οι χρήστες των περιοχών των Δήμων Κρυονερίου, Αγ. Στεφάνου, Δροσιάς, Σταμάτας κλπ, δεν θα είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν τέλη διοδίων διότι θα έχουν τη δυνατότητα εναλλακτικής λύσης μη καταβολής διοδίων.»

Ο Δήμος Αγ. Στεφάνου επιμένει σταθερά στη θέση του για την ανάγκη, πριν από οποιαδήποτε ρύθμιση που μας αφορά, να προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση, ώστε να διευκρινισθούν πλήρως οι δυνατότητες εναλλακτικής λύσης μη καταβολής διοδίων από τους δημότες μας, χωρίς να υπάρξει περαιτέρω κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη του Αγ. Στεφάνου αλλά και των γειτονικών πόλεων.

Για το λόγο αυτό, ο Δήμος μας θα συγκαλέσει Συνέλευση των κατοίκων για την ενημέρωση τους πάνω στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε. Το πρόβλημα αυτό πρόκειται να ενταθεί μετά την, απαράδεκτη για εμάς, τροποποίηση του Π.Δ. (ΦΕΚ 619Δ/19.12.2008) για τον «καθορισμό Ζωνών προστασίας της Πάρνηθας», που επιτρέπει σε έκταση 216 περίπου στρεμμάτων δάσους την εγκατάσταση της ΒΕΠΕ Τε-χνόπολη ΄΄Ακρόπολις΄΄ και που θα έχει ως συνέπεια, εκτός των άλλων περιβαντολλογικών επιπτώσεων, την περαιτέρω επιβάρυνση του κόμβου Αγ. Στεφάνου με μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.


Παναγιώτης Βορριάς
Δήμαρχος


Το σχόλιο μου

Μια φορά και ένα καιρό στον Δήμο μας…
..απλά περνούσε ο καιρός…
..τι έκανες σήμερα; ότι χθές,….τίποτα!!


δεν αντέχω άλλο ρε παιδιά τέτοια αγωνιστική αδράνεια και στρατηγική κακομοιριά
…αυτό είναι το επίπεδο μας και τέτοια δημοτική αρχή και Δήμαρχος μας ταιριάζει ;

Οσο αφορά εσάς αγαπητοί κύριοι, Υπουργοί, περιφερειάρχες και διευθυντάδες…..,
εσείς που παίρνετε τις αποφάσεις… το έχετε καταλάβει μέχρι τώρα ότι Έχουμε Δήμαρχο;…

Γιατί τώρα που "ξύπνησε" το θηρίο μέσα του θα δείτε τι θα πάθετε!
Θα σας κάνει μια ‘...ανάδειξη…’ του προβλήματος που θα τρέχετε και δεν θα φθάνετε!!


α. Εδώ και καιρό……αναφέρεται μονότονα στην επιστολή σας

Αυτό το πρόβλημα -αν θυμάμαι καλά- απασχολεί την πόλη αρκετά χρόνια…
Πριν ακόμη αναλάβετε Δήμαρχος…μας τα λέγατε και προεκλογικά ..το ξεχάσατε;
…και οι προηγούμενοι Δημοτικοί παράγοντες.. κάποια αντίστοιχη "δραστηριότητα" με επιστολογραφία ανέπτυξαν με "επιτυχία" και άλλα τόσα σημαντικά έκαναν και αυτοί, σαν αυτά που αναφέρετε !!
Εσείς βάλατε και ένα αφισο-πανώ!

...οποία πρωτοτυπία
…Καμαρώνετε για τα αυτονόητα ενώ Εδώ και καιρό θα έπρεπε να έχετε ξεσηκώσει τη γη και τον ουρανό και τους πολίτες της πόλης…
...αφού οι παραπάνω (ανα)-αρμόδιοι σας (μας) έγραψαν στα παλαιά τους υποδήματα

β. Και εκεί που εσείς εργαζόσασταν σκληρά για να ...αναδείξετε το σοβαρό αυτό πρόβλημα το οποίο δημιουργούσε και δημιουργεί αξεπέραστα προβλήματα στη λειτουργία της πόλης μας….μας ήρθαν κατακέφαλα οι πληροφορίες για τα διόδια και όλα τα σχετικά!
Και πάλι όμως οι πολίτες αυτής της πόλης τα έμαθαν όχι από την δημοτική τους αρχή.. όχι από την υπεύθυνη πολιτεία και τους φορείς της.. αλλά από τα ΜΜΕ….
...και εσείς μάλλον από τις ίδιες πηγές φαντάζομαι…ίσως και από το blog μας (ανάρτηση σχετικής δημοσίευσης από τον Ριζοσπάστη στις 3-12-08)
Δεν μας είπατε όμως , ο Υπουργός, οι άλλοι αρμόδιοι απάντησαν στις τόσες επιστολές σας;.. αν ναι τι ακριβώς ισχυρίζονται;...αν δεν απάντησαν πάλι , γιατί τόσο καιρό δεν έχετε ενημερώσει πολίτες και φορείς;
(από την επιστολή σας μαθαίνουμε για τις απαντήσεις του υφυπουργού -τώρα τελευταία- σε βουλευτές…στον Δήμο δεν απευθύνθηκαν ποτέ;)

Διεκδικείτε και δικαίως -πολύ σωστά- από την ηγεσία αυτής της χώρας να σεβασθεί τους θεσμούς και την δημοκρατική διαδικασία και να μην γίνει τίποτα…
χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση με τις τοπικές δημοτικές αρχές….

Εδώ το έχετε βάλει σκοπό φαίνεται να μας τρελάνετε!!!
Δηλαδή ζητάτε κάτι (διαβούλευση) που εσείς εφαρμόζετε με συνέπεια σε τοπικό επίπεδο με τους πολίτες και τους φορείς;

γ. …….θα συγκαλέσετε Συνέλευση των κατοίκων για την ενημέρωση τους πάνω στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε…..

Δηλαδή θα μας ενημερώσετε μετά από δύο (2) και βάλε χρόνια στην δημαρχία για ένα μείζον πρόβλημα ;

ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ ΤΟΣΟ, Η ΚΥΡΙΩΣ ΑΥΤΗ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, με τον τρόπο και το περιεχόμενο που της αποδίδετε, ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΕ!!!!


Λέτε ότι ο Δήμος
«…επιμένει σταθερά στη θέση του…»

Ποια είναι η θέση του Δήμου,…οι προτάσεις του για την αντιμετώπιση του προβλήματος;
Υπάρχει θέση και με ποιους και πότε διαμορφώθηκε, η απλά ο Δήμος διαμαρτύρεται και λέει στους αρμόδιους λύστε το;


Λέτε ότι
«…δεν πρόκειται να δεχθούμε τετελεσμένα γεγονότα…»

Μα όλα όσα έχουν γίνει δύο χρόνια που είσθε Δήμαρχος δεν αποτελούν τον ορισμό της έννοιας τετελεσμένα γεγονότα;

Λέτε ότι πρέπει
«…να προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση…»

Δάσκαλε που δίδασκες λέω εγώ!

ΔΕΝ ΜΑΣ ΟΡΓΙΖΕΙ ΜΟΝΟ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ "ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ" ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ...

ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ, ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΟΡΑΜΑΤΟΣ,ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ....

ΜΕ ΑΓΩΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ …
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ… ΣΤΗΝ ΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ… ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΜΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !

Φ.Χ

ΥΓ : δεν θα στεναχωρηθούμε αν δεν μας απαντήσετε...πρώτο γιατί δεν θάναι και η πρώτη φορά και δεύτερο γιατί ξέρουμε πια ότι "αναδεικνύετε" προβλήματα...πολύ δουλιά αδελφέ μου και αυτή η πόλη μεγαλώνει ανεξέλεγκτα...δεν προλαβαίνετε kai sas katalavainoyme!

ΜΗΝ ΚΟΥΡΑΖΕΣΘΕ...ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ ΝΑ ΑΦΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΥΤΟ...ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ .....

04 Φεβρουαρίου, 2009

Επιτέλους...ο αγώνας του Δήμου -διαχρονικά- δικαιώθηκε!

Για όσους δεν το πιστεύουν και είναι δύσπιστοι,
το blog μας σε πρώτη - αποκλειστική δημοσίευση παρουσιάζουν την διαφημιστική καμπάνια του ΟΣΕ για τα προφανή (!) οφέλη από την υπογειοποίηση των γραμμών του τρένου στον Αγιο Στέφανο...


συγνώμη λάθος

πρόκειται για παρεμβάσεις μόνο σε ορισμένους κόμβους της Αθήνας, και αυτό μετά από πολύχρονους, συνεχείς και κατασυκοφαντημένους αγώνες -και δικαστικούς- φορέων και πολιτών......



ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ....ΜΑΣ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ;

Είναι γνωστό πως μετά από τις προσπάθειες, αγώνες και κινητοποιήσεις των πολιτών και -λίγων δυστυχώς- φορέων της πόλης καταφέραμε πριν μερικά χρόνια να αποτρέψουμε το "έγκλημα" κατασκευής της ογκώδους, επικίνδυνης εναέριας αυτοκινητο-γέφυρας στα δύφρακτα... και διεκδικήσαμε πεισματικά και με τεκμηριωμένες τεχνικά προτάσεις την υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ στο κέντρο της πόλης

Θυμάστε την τότε επιχειρηματολογία των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ;

θα κοπούν δένδρα...(αυτά που η ευαισθησία τους αφήνει να καταστρέφονται καθημερινά έκτοτε )..
υπάρχουν δίκτυα και υπόγεια νερά (πως θα μετακινηθούν άραγε στην αρχή, του τεχνολογικά καθυστερημένου, 21ου αιώνα)...
είναι υπερβολικά μεγάλο το κόστος της υπογειοποίησης για τα δεδομένα και τις συνθήκες του Αγίου Στεφάνου...κλπ
(Τώρα όλα εύκολα και απλά και δοξάστε μας για την υπογειοποίηση στην Aγ Mελετίου, στην Σεπολίων ,στους Αγ Ανάργυρους κλπ;
ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ H ΑΠΛΑ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ;)
Οι κάτοικοι στην πόλη μας αντιστάθηκαν...με χιλιάδες υπογραφές, συγκεντρώσεις, παραστάσεις στους φορείς, βουλευτές κλπ, προσφυγές στο ΣτΕ....
οι Δημοτικές παρατάξεις, από ένα σημείο και πέρα, στήριξαν κατά κάποιο τρόπο - έστω και αν όχι πάντα στον επιθυμητό βαθμό-τον αγώνα μας...
δηλώνουν ότι έχουν πεισθεί για το δίκαιο και την ανάγκη της υπογειοποίησης αλλά και μιας ουσιαστικής πολεοδομικής-περιβαλλοντικής και αισθητικής αναβάθμισης του κέντρου της πόλης...
Ρωτάμε λοιπόν τους Δημοτικούς άρχοντες μας (για πολλοστή φορά):
Εχετε κάνει κάτι μετά το 2004,το 2005,το 2006,το 2007,το 2008 για την προώθηση αυτού του στόχου;
Exετε σχέδιο για το πολεοδομικό κέντρο...θα το θέσετε -λόγω και της σημασίας του- σε δημόσια διαβούλευση με τους πολίτες τους φορείς και τους ειδικούς;
ΦΧ


ΥΓ : Ελπίζω να μην είσθε και εσείς ευχαριστημένοι κύριοι της δημοτικής αρχής (πλειοψηφίας και μειοψηφίας)

α. με τα ημίμετρα μιας -ποιάς άραγε και τίνος- κυκλοφοριακής μελέτης και με τις συνακόλουθες κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας για τις παραβιάσεις ....
...με την ευκαιρία δε να προσθέσω, ωραία το καταλάβαμε ότι γίναμε σύγχρονη πόλη κ. Δήμαρχε...γράψατε ότι γράψατε από αυτοκίνητα...να σας βοηθήσουμε και μεις όσο μπορούμε με καμπάνιες ενημέρωσης....
τώρα θα αρχίσετε να γράφετε και τους εργολάβους που παραβιάζουν τους οικιστικούς κανόνες και την κοινή ησυχία και το περιβάλλον και την ασφάλεια μας;...τους ασυνείδητους συμπολίτες που χύνουν τα βοθρολύμματα "παραγωγής" τους στους δημόσιους χώρους και δρόμους;
και β. με το κατακαημένο παρκάκι του σταθμού...δεν μπορούμε κάτι καλύτερο; ..δεν μας λυπάσθε επιτέλους...να αντικρύζουμε κάθε μέρα αυτό το χάλι; και μην μου πείτε ότι πριν ήταν πολύ χειρότερα και απαράδεκτα ....σίγουρα αλλά δεν υπάρχει και το καλύτερο...τι κάνατε για αυτό...ιδού το ερώτημα...
Οσο αφορά την πεζογέφυρα....αφού ακόμη δεν έχετε ξεκαθαρίσει ποιός φταίει για την κατασκευή της...(ο προηγούμενος, ο πιο προηγούμενος, ο πιο πιο προηγούμενος δήμαρχος....;) σας προτείνω να την υιοθετήσουμε...άλλωστε μπορεί όπως πάμε να αποτελεί και το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα ιστορίας- αρχιτεκτονικής αλλά και σύγχρονης αισθητικής της μεγάλης πια πόλης μας ( η σας ...αφου πολλοί κάτοικοι κατά έκφραση σας, είναι προσωρινοί) ...και να γίνει το σύμβολο της!!

03 Φεβρουαρίου, 2009

H ποδηλατάδα μιας Κυριακής -διαβάστε το, δεν είναι ρομαντική ιστορία


Κυριακή πρωί. Μια ομάδα 6 πιτσιρικιών ηλικίας 8 χρονών με τους πατεράδες τους και τις μικρές τους  αδελφούλες στο πίσω κάθισμα ξεκινούν με τα ποδήλατά τους να εξερευνήσουν το δάσος στην  περιοχή Αγίου Στεφάνου – λίμνης Μαραθώνα. Οι προετοιμασίες είχαν ξεκινήσει από το προηγούμενο βράδυ. Χάρτες, σακίδια, ελβετικοί σουγιάδες, όλα έτοιμα από το προηγούμενο βράδυ. Δεν πειράζει που το σάντουιτς δεν θα ήταν φρέσκο αν έμενε για ένα βράδυ στο σακίδιο. Σημασία είχε να ήταν όλα έτοιμα στις 8.00 το πρωί της Κυριακής. Οι προσδοκίες μεγάλες. Θα ακολουθούσαμε το δρόμο από τον Άγιο Στέφανο προς την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής κοντά στη λίμνη Μαραθώνα. Μετά θα κάναμε πικ νικ στο μικρό καταρράκτη μέσα στη λίμνη. 
Το τοπίο πραγματικά μαγευτικό. Ο μικρός Νικόλας, στη Φλωρεντία γεννημένος και μεγαλωμένος, το ξεστόμισε αβίαστα μόλις περάσαμε την πρώτη μεγάλη ανηφόρα και αποκαλύφθηκε μπροστά μας το δυτικό μέρος της λίμνης. Εδώ είναι σαν την Τοσκάνη. Αδιάφορο που τα Απέννινα δεν διαθέτουν λίμνες και τεχνητούς ταμιευτήρες. Ήταν τα τεράστια κυπαρίσσια, η μορφολογία του εδάφους, οι αποχρώσεις του πρασίνου που μετρούσαν  Περάσαμε την εκκλησία, κάναμε το πικ νικ μας, εξερευνήσαμε τη λίμνη και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε. Μια διαδρομή επίπονη για τα παιδιά, ανηφόρα χωρίς ανάσα. Ποιος όμως τα λογάριαζε αυτά! Η ανηφόρα θα μας σταματήσει; Κι όμως. Ο τρομακτικός ήχος των μηχανών μεγάλου κυβισμού μότο κρος  μας έκανε να κοντοσταθούμε.  Σε κλάσματα του δευτερολέπτου, τρεις μεγάλες μηχανές, χωρίς να μειώσουν ταχύτητα, πέρασαν στην κυριολεξία ανάμεσα μας, κατατρομάζοντας ακόμα και τους μεγάλους. Η μικρή Κατερίνα, η Λίζα, η Ροζαλία και η Μαργκό, οι πιτσιρίκες της παρέας, 5 ετών η καθεμία, ξέσπασαν σε κλάματα. Η διαδρομή που ακολούθησαν ήταν κυκλική με αποτέλεσμα να περάσουν με την ίδια ταχύτητα και με απίστευτη αδιαφορία ανάμεσά μας άλλες τρεις φορές.
Γιατί κανείς και πότε δεν λαμβάνει μέτρα για την ασφάλεια ήπιων δραστηριοτήτων σε εξοχικές και δασικές περιοχές. Μήπως μας προτιμάνε να καθόμαστε βλακωδώς στον καναπέ μας; Στην Ελλάδα η «ημέρα του ποδηλάτου» είναι κυριολεκτικά μόνο μια. Τις υπόλοιπες 364; Γιατί, αντί να απολαμβάνουμε τον περίπατό μας, πρέπει να κοιτάμε διαρκώς πάνω από τον ώμο μας μην μας πατήσει κανένα αυτοκίνητο ή μηχανάκι που ήρθε στο δάσος να «παίξει» με τις λάσπες; Ή μήπως θέλουν τα παιδιά μας να είναι καθηλωμένα μπροστά στην τηλεόραση τα πρωινά της Κυριακής;
Χ. Κουταλάκης
Προσωπικά, μου έχει συμβεί πολλές φορές. Και όλο και πιο συχνά το ακούω κι από άλλους. Τα δασικά του Αγ. Στεφάνου, ιδιαίτερα τώρα με τις βροχές, έχουν γίνει επίγειος παράδεισος για τα 4Χ4 των βορείων προαστίων και την εκτόνωση των εντουράδων. Αναρωτιέμαι μόνο, γιατί οι Δήμαρχοι του Αγ. Στεφάνου, πιστεύουν ότι προωθούν καλύτερα τη δημοτικότητά τους με το να φυτεύουν παγκάκια και να στρώνουν ασφαλτικά υλικά, αντί να φροντίσουν για έναν πιο ευχάριστο και ασφαλή περίπατο για τους πολίτες; Κι αυτό, χωρίς «αξιοποιήσεις». Χωρίς αστικές υποδομές μέσα στο δάσος. Με μια απλή σύσταση (νομότυπο δεν είναι;), για παράδειγμα, προς όλους τους επίδοξους ραλίστες ειδικών διαδρομών, ότι δηλαδή αυτός είναι δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, δρόμος αναψυχής και περιπάτου και παρακαλούνται οι οδηγοί προτιμήσουν να εισέρχονται πεζή ή με πολύ χαμηλές ταχύτητες –δεν επιχειρώ την διατύπωση, προς θεού. Γιατί, αν τα δασικά του Aγ. Στεφάνου είναι επίγειος παράδεισος για εμπόρους γης, για επίδοξους ραλίστες 4Χ4, εντουράδες και κυνηγούς (!), οι υπόλοιποι τι θα κάνουμε;
N. Tζωρτζίδου