«Χρωστάµε σε αυτήν πόλη, για κάθε κτήριο που σηκώνουµε, το κοµµάτι πράσινο που της κλέψαµε»

Αυστριακός αρχιτέκτονας Hundertwasser.

18 Σεπτεμβρίου, 2008

χρειάζεται επαγρύπνηση από όλους μας! υπάρχει κίνδυνος να γεμίσουμε μπάζα!

σχόλιο ΦΧ : Πριν λίγες εβδομάδες, στις 27-8-08, από το blog είχε καταγγελθεί η απόρριψη ασφαλτικού υλικού στον δρόμο από Σπαταντζίκι προς Αγ. Παρασκευή......
Με το ρεπορτάζ των ΝΕΩΝ "αποκαλύπτεται" οτι υπάρχει γενικότερο πρόβλημα αυτή την περίοδο....χαρακτηριστικά αναφέρεται μάλιστα στο τι γίνεται και δίπλα μας, στην Σταμάτα!... Ισως να έχουμε αντίστοιχα προβλήματα και σε άλλες περιοχές του Αγ. Στεφάνου ; ...
Τα μάτια μας, συμπολίτες, ανοικτά...
Kαι οι αρμόδιοι φορείς ας επαγρυπνούν!
...αόρατοι είναι τελοσπάντων αυτοί οι παραβάτες η τόσο πιό έξυπνοι από όλους μας και πιάνουν τους υπεύθυνους θεσμούς-μηχανισμούς ελέγχου, ΤΌΣΑ ΧΡΌΝΙΑ στον ύπνο;
Ας μην γελιόμαστε..(το πρόβλημα και) ο κίνδυνος είναι "διαχρονικός"....αυτή την περίοδο απλά η συγκυρία τον κάνει εντονότερο...

Τα μπάζα πνίγουν την Αθήνα
Φορτηγά αδειάζουν κάθε μέρα παράνομα 100.000 τόνους σε ρέματα και δασικές εκτάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακας prok@dolnet.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΑ ΝΕΑ : Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2008


Εκατό χιλιάδες τόνοι μπάζων πνίγουν καθημερινά την Αττική.

Σε όλο το Λεκανοπέδιο υπάρχει μόνο ένα ανενεργό λατομείο στο Κορωπί- το «Ζωίτσα»- όπου δέχεται νόμιμα τα μπάζα με συνέπεια να μην υπάρχει ρέμα, καμένη δασική έκταση και εγκαταλελειμμένο οικόπεδο που να μην είναι γεμάτο με μπάζα που μεταφέρονται με φορτηγά αυτοκίνητα των 20 τόνων. Όσο για την πολυδιαφημιζόμενη ανακύκλωση στα απόβλητα των εκσκαφών, απλώς δόθηκαν στη δημοσιότητα οι στόχοι για το 2010 χωρίς να έχει προχωρήσει τίποτα. «Κάθε μέρα σε Ανατολική, Δυτική και Βόρεια Αττική εκτελούνται από 4.000 έως 6.000 δρομολόγια φορτηγών αυτοκινήτων με μπάζα. Το λατομείο “Ζωίτσα” μπορεί να καλύψει από 800 έως 1.000 δρομολόγια. Τα υπόλοιπα φορτηγά αυτοκίνητα αδειάζουν σε οικόπεδα, ρέματα και δασικές εκτάσεις μετατρέποντας την Αττική σε έναν απέραντο σκουπιδότοπο», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Οδοποιητικών και Εκσκαπτικών Μηχανημάτων Αττικής κ. Θωμάς Πάνος. «Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο κι αν δεν δοθεί λύση θα ξεκινήσουμε από την ερχόμενη εβδομάδα κινητοποιήσεις, όπως είχε γίνει πριν από περίπου 10 μήνες». Γύρω από το αλαλούμ που επικρατεί, όπως λένε συνδικαλιστές του κλάδου, έχει στηθεί χορός παρανομιών με αποτέλεσμα κάποιοι να βγάζουν εκατομμύρια. Στο «Ζωίτσα» οι οδηγοί πληρώνουν από 10 έως 15 ευρώ για να ξεφορτώσουν και στα παράνομα από 15 έως 30 ευρώ.

«Ιδιόκτητες» χωματερές
Την ίδια ώρα βάζουν... πλώρη για νομιμοποίηση δασικών εκτάσεων. Πώς; «Καταλαμβάνοντας χώρους και στήνοντας τη δική τους χωματερή, την οποία ορισμένες φορές περιφράζουν- χωρίς να τους ενοχλεί κανείς- και αφήνουν όσους οδηγούς θέλουν, βεβαίως έναντι αμοιβής, να ξεφορτώνουν τα μπάζα», εξηγεί ο κ. Πάνος. «Σε αυτούς τους χώρους έχουν εγκαταστήσει σίτες όπου φιλτράρουν τα μπάζα, ξεχωρίζουν δηλαδή τις πέτρες από το χώμα. Στη συνέχεια σκορπούν το χώμα καλύπτοντας τον χώρο, φυτεύουν ελιές και ξεκινούν διαδικασία για νομιμοποίηση της έκτασης».

«ΤΑ ΝΕΑ» πραγματοποίησαν χθες αυτοψία, τόσο στο λατομείο «Ζωίτσα» όσο και σε «ιδιόκτητες» χωματερές που ξεφυτρώνουν κάτω από τα μάτια του δασαρχείου, μέσα σε καμένη δασική έκταση στη Σταμάτα.
Στην είσοδο της ιδιόκτητης χωματερής μέσα στο δάσος στη Σταμάτα, έχουν βάλει λουκέτο- από εκεί περνούν μόνον όσοι φορτηγατζήδες πληρώνουν. Μέσα υπάρχει ένα φορτηγό αυτοκίνητο και μια σίτα όπου γίνεται ο διαχωρισμός του χώματος από τις πέτρες. Τα πεύκα που υπήρχαν εκεί έχουν ξεριζωθεί.

«Τα ξεφορτώνουν όπου βρουν»

«ΤΑ ΕΚΑΝΑ κοπάνα στον δρόμο». Στη γλώσσα των οδηγών
φορτηγών αυτοκινήτων που μεταφέρουν μπάζα, σημαίνει ότι τα
ξεφόρτωσαν όπου βρήκαν. «Τα πράγματα είναι απλά. Το ένα λατομείο δεν επαρκεί για να καλύψει τα μπάζα της Αττικής. Γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχουν οδηγοί που ρίχνουν μπάζα παντού», λέει ο ιδιοκτήτης φορτηγού Δ.Χ. κ. Νίκος Αδάμ, που ξεφόρτωνε χθες στο λατομείο «Ζωίτσα». Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, η ποσότητα που παράγονται από οικοδομικές εργασίες- κατασκευές και κατεδαφίσεις- ανέρχεται σε περίπου 5 εκατ. τόνους κάθε χρόνο. Στόχος είναι την 1η Ιανουαρίου 2010 να αξιοποιείται κατ΄ ελάχιστο το 30% σε βάρος, από το οποίο να ανακυκλώνεται τουλάχιστον το 50%. Τον Μάιο του 2007 υπεγράφη από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά Προεδρικό Διάταγμα για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων εκσκαφών, κατασκευών και κατεδαφίσεων. Ωστόσο, όπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης, δρ.Περιβαλλοντολόγος κ. Φίλιππος Κυρκίτσος, τίποτα δεν έχει προχωρήσει με αποτέλεσμα να μην έχει μείνει ρέμα στην Αττική που να μην έχει μπαζωθεί! Όπως υποστηρίζει ο κ. Κυρκίτσος, «πίσω από την ανακύκλωση κρύβονται μεγάλα οικονομικά συμφέροντα που δεν θέλουν αυτήν τη στιγμή να γίνει κάτι, ενώ εκτιμά ότι και το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν δείχνει ιδιαίτερο ζήλο».

Δεν υπάρχουν σχόλια: